Память: 31 (18) августа, 31 (18) августа Глас 8. Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Пе́снь 1. Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща. Светоза́рными блиста́нии Ду́ха просвеща́еми, мра́чныя о́блаки души́ моея́ разори́те, я́ко да воспою́, ра́дуяся, светоно́сную, святи́и, и честну́ю ва́шу па́мять, му́ченицы Христо́вы предо́блии. На ка́мени непоро́чныя ве́ры созда́вше доброде́тельми боже́ственными са́ми себе́, блаже́ннии, предо́бр показа́стеся и красе́н хра́м, в него́же Оте́ц всели́ся, и Сы́н, и Ду́х Святы́й. Из ко́рене посека́юще пре́лести те́рние, великоимени́тии, посека́тельным сло́вом Боже́ственныя ве́ры сердца́ обнови́ша, олядене́вшая ле́стию, и плодоно́сна показа́ша, ве́ру процвета́юща непоро́чную. Богоро́дичен: От Деви́ческия утро́бы прозябла́ еси́ Ко́реня ненапое́ннаго, Сади́теля все́м, Челове́ка бы́вша и стра́сти претерпе́вша, Его́же жела́юще, боже́ственнии ве́рно пострада́ша му́ченицы, Пречи́стая Де́во Всепе́тая.
Пе́снь 3. Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче. Зако́н Боже́ственный исполня́юще, прехва́льнии му́ченицы, ни́щим бога́тно хле́б пода́сте и ко благоче́стию наста́висте боже́ственному, спасе́ния хода́таи си́м бы́вше. Дво́ица светоно́сных страда́лец, возсия́вши чуде́сными заря́ми, тму́ отгна́ пре́лести многобо́жныя, и прельще́нныя к сия́нию Боже́ственныя ве́ры вся́ наста́висте. Младе́нствующий наро́д, благочести́вии му́ченицы, Боже́ственными уче́нии к стези́ Боже́ственнаго ра́зума наста́висте и тре́бища де́монская моли́твою, блаже́ннии, низложи́сте. Богоро́дичен: Неискусобра́чная Де́во, Ея́же ра́ди на́м возсия́ Сло́во, е́же вы́ше вся́каго нача́ла разумева́емо, спаса́й ста́до Твое́ и вся́к гра́д и страну́ от вся́каго обстоя́ния, Богора́дованная.
Седа́лен, гла́с 8. Зо́дчии показа́стеся духо́внии, назда́сте ве́рою благочести́вых ду́ши, Боже́ственною благода́тию на ка́мени ве́ры, и, себе́ са́ми соверши́вше хра́м свяще́н честны́я Тро́ицы, тве́рдо пострада́сте. Те́м и исцеле́ния источа́ете ве́рою к ва́м притека́ющим, и стра́сти отгоня́ете, страстоно́сцы самобра́тнии. Моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу. Сла́ва, и ны́не: Я́же Бо́га заче́нши без се́мене и воплоще́нна ро́ждши без тли́, но́вым одея́нием облекла́ся еси́ нетле́ния Ду́ха: я́ко Жи́зни бо Ма́ти и все́х Цари́ца, к жи́зни преста́вилася еси́, Де́во, невеще́ственней. Те́мже по достоя́нию вои́стинну показа́лася еси́ о́блак, источа́ющь жи́зни на́шея во́ды, Богома́ти Всенепоро́чная, моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га согреше́ний оставле́ние пода́ти пра́зднующим любо́вию свято́е Твое́ успе́ние.
Пе́снь 4. Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче. Ю́ношски со враго́м спле́тшеся, до́блии, сего́ низложи́сте кре́стным ору́жием тве́рдо и сокруше́нныя грехо́м сотвори́ша хра́мы Го́сподеви жи́вы, благоче́стно пою́щия: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче. От Христа́ – ка́мене усе́ченаго, я́коже пи́шет, от горы́ – Де́вы Богоотрокови́цы укре́пльшеся, всесла́внии святи́и, и́долом сокруше́ние соде́ласте, и взя́ти бы́сте к горе́ явле́нней муче́ния, и а́нгелом я́ве уподо́бистеся. Еди́ну зарю́ трисо́лнечнаго Божества́ безбо́жным ра́дующеся возвести́ дво́ица честна́я му́ченик, Фло́р же и Ла́вр, и муче́ния ча́шу испи́ша усе́рдно, Христу́ пою́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Человеколю́бче. Зако́ну Бо́жию покло́ньшеся, преклони́ша беззако́нныя сего́ еди́наго чести́ отверзе́нием оче́с, разу́мная и́х зре́ния просве́щше, му́ченицы боже́ственнии, свети́льника два́, и́же концы́ вся́ просвети́вше. Богоро́дичен: Я́ко Чи́стую от родо́в избра́, Богоро́дице, Тя́ Присноде́ву Зижди́тель все́х и Бо́г, и Твою́ утро́бу пала́ту соде́ла нескве́рну еди́ный Ца́рь веко́в, и из Тебе́ челове́ком яви́ся.
Пе́снь 5. Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся. Разделе́ния не подъя́т боже́ственная дво́ица му́ченик самобра́тная: Неразде́льней бо Святе́й Тро́ице ве́ровавше еди́ною наде́ждою, разделе́нием пре́лести безме́стныя содержи́мыя совокупи́ благода́тию. И́стины ве́рвию, оско́рдом же боже́ственнаго ра́зума окамене́нныя мы́сли благоче́стно, страда́льцы, истеса́вше, хра́мы Тро́ице пресла́вны Боже́ственною ве́рою соде́ласте, си́лою Ду́ха. Кореносека́тели зло́бы вся́кия яви́стеся, му́ченицы сла́внии, сади́тели же вся́каго благоче́стия и словесы́ и вещьми́: изра́стший цве́т Иессе́ев от ко́рене Боже́ственнаго в непроходи́мых сердца́х насади́сте. Богоро́дичен: Пре́жде все́х ве́к, Де́во, сокрове́нное вели́кое та́инство, е́же не уве́дено бы́сть родо́м пе́рвым, Всенепоро́чная, Тобо́ю яви́ся Сло́во О́тчее Преве́чное, вопло́щся и бы́в Челове́к.
Пе́снь 6. Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́. Терпе́нием неукло́нным беззако́нныя побежда́юще, по зако́ну, страда́льцы, Христу́ достохва́льный коне́ц принесо́сте, не покры́вшеся нече́стия су́етством. Ору́жия си́льнаго явля́еми Ду́ха, победи́сте враги́ безпло́тныя, блаже́ннии, и стра́сть блаже́нную в ре́бра Прободе́ннаго благоче́стно вообрази́сте. Я́коже два́ предобра́ сосца́, сла́внии, яви́стеся Це́ркви Христо́ве, не млеко́ пролива́юще, но да́р незави́стен и спаси́телен исцеле́ний источа́юще. Богоро́дичен: Неду́говавшую ду́шу мою́ грехо́м исцели́, Я́же Врача́ ду́ш и теле́с ро́ждшая, Пречи́стая, Его́же боже́ственнии му́ченицы испове́дающе, вра́чеве страсте́й яви́стеся.
Конда́к, гла́с 8. Я́ко благоче́стия му́ченики и страда́льцы Христо́вы богому́дрены, вселе́нная пресла́вно почита́ет Фло́ра и Ла́вра дне́сь, я́ко да улучи́м благода́ть и ми́лость моли́твами и́х и изба́вимся бе́д и напа́стей, гне́ва же и ско́рби в де́нь су́дный.
Пе́снь 7. Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших. Древяны́я у́бо и ка́менныя бо́ги безбо́жных разори́ша, столпы́ богоразу́мныя, Фло́р и Ла́вр великоимени́тии, пою́щим себе́ возста́виша: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших. Су́ще испо́лнени огня́ Боже́ственнаго, му́ченицы, Ду́ха, в пе́щь воврещи́ преподо́бныя му́жи непра́ведно хотя́щия, ту́чами боже́ственных моли́тв ва́ших соблюдо́сте неврежде́ны, сла́внии. Боля́щим исцеле́ние, оби́димым избавле́ние, бе́дствующим все́м спасе́ние при́сно подаю́т Фло́р и Ла́вр, вопию́ще, му́ченицы: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших. Богоро́дичен: Я́ко ши́пок удо́лия, Тя́ в житии́, Отрокови́це, Христо́с избра́ и, в Тя́ всели́вся, пло́тию про́йде, благово́нствуя на́с богоразу́мия дохнове́нии, Всенепоро́чная, Богоро́дицу при́сно испове́дающих Тя́.
Пе́снь 8. Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки. Глаго́лом живы́м пита́юще ду́ши, всеприснопа́мятнии, гла́дом та́ющим – спаси́тельное бра́шно, убо́гим – промышле́ние и си́рым яви́стеся, все́м дово́льствующе, и Христу́ пою́ще: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки. Освяще́нно иму́ще житие́ и кончи́ну, вре́мя до́лго, му́дрии, скрыва́еми, от земли́ изда́стеся, па́че зари́ со́лнечныя на́м возсия́вше лучи́ пресла́вных чуде́с, ве́рою пою́щим: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки. Два́ свети́льника яви́стеся мы́сленней тве́рди, Це́рковь свяще́нно украша́юще, и всю́ просвеща́ете све́тло тва́рь, при́сно чудотворе́нии страстоте́рпцы, вопию́ще: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки. Богоро́дичен: Святе́йши еси́ а́нгел, ро́ждши, Де́во Пресвята́я, святы́х Свята́го, за милосе́рдие бы́вша несме́сно Челове́ка, я́коже есмы́, спасти́ вопию́щия Ему́ непреста́нно: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9. Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют. Се́ у́бо,— вопия́ше дре́вле Дави́д,— что́ добро́, и красно́, и спаси́тельно? Но е́же я́ве боже́ственным бра́тиям вку́пе жи́ти в ду́се, подви́гшимся я́сно и побе́ду взе́мшим на диа́вола, и́хже по достоя́нию ублажа́ем. Красны́ яви́стеся о́чи честны́я Це́ркве благода́тию, и о́чи, дре́вле ослепле́ныя тмо́ю лю́тою, и пре́жде сме́рти, святи́и, и по кончи́не свяще́нней отверзо́сте в сла́ву все́х Благоде́телю, Ла́вре и Фло́ре достохва́льнии. Зна́меньми явле́нными и стра́шными Христо́с гро́б ва́ш, святи́и, и ра́ку, дре́вле я́коже прорече́, явля́ет, иде́же терпели́вая телеса́ лежа́ху свяще́нно, лучи́ исцеле́ний испуща́юще бога́тно и благово́ние достохва́льное. Боже́ственная и светоно́сная вои́стинну дво́ица, Ла́вре и Фло́ре, добропобе́днии му́ченицы, на небесе́х всегда́ Тро́ице Вседе́тельней предстоя́ще, избавле́ние грехо́в лю́тых испроси́те, ве́рою ва́шу боже́ственную па́мять на земли́ торжеству́ющим. Богоро́дичен: Стра́шно Твое́ рождество́, Ма́ти Чи́стая, небе́сныя бо Его́же трепе́щут чи́ни, Сло́ва Бо́жия, Челове́ка бы́вша на земли́, па́че естества́ родила́ еси́, пребы́вши Де́вою, я́коже пре́жде. Те́мже Тя́, Богоро́дицу, и язы́ком и се́рдцем испове́дающе, велича́ем. | |
| |
Просмотров: 15 | |
Всего комментариев: 0 | |