Память: 24 (11) января Глас 2. Припев: Преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Пе́снь 1. Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися. Я́ко му́др чинонача́льник на́ш, о́тче Феодо́сие, боголе́пно пе́снь предначни́ прише́дшему во всеми́рное спасе́ние Христу́ Бо́гу и всесвяту́ю па́мять твою́ с Собо́ю просла́вльшему. Из пусты́ни Предте́ча Христо́в, от Ааро́новы Елисаве́ти прозябы́й, прии́де; в купе́ли же Феодо́сий роди́вся Ду́хом, пустыннограждани́н бы́сть, Иису́су после́дствуя. Кре́щшуся в струя́х Христу́, изра́ильтескаго собо́рища потреби́ся шата́ние, в Це́ркви же равноа́нгельно жи́тельство насади́ся, е́же неукло́нно соверши́л еси́, всеблаже́нне Феодо́сие. О́бщник стра́сти бы́в, о́тче, поще́нием на́с ра́ди на Кресте́ Пригвожде́нному, досто́йно сообра́зен бы́л еси́ Того́ воскресе́ния и снасле́дник бы́л еси́ сла́вы, Феодо́сие. Богоро́дичен: Отрокови́ц боже́ственный ли́к боже́ственнейше в Тя́ до́брую имену́ют, Богоро́дице Влады́чице, добро́тами укра́шенную Божества́: добротвори́тельное бо Сло́во па́че сло́ва родила́ еси́.
Пе́снь 3. Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня я́ко кри́н Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце. Вода́ми покрыва́я превы́спренняя, Госпо́дь теле́сно оде́яшеся в струи́ Иорда́нския, в Не́мже утверди́ся се́рдце мое́. Све́т во Иорда́не Боже́ственный возсия́вый, прозябе́ние су́щим на земли́ богода́нное, благослове́ния и произволе́ния блага́го проявля́ет тя́, Феодо́сие. Оста́вил еси́ ми́р и я́же в ми́ре, преподо́бне, бы́вшему обнаже́нию Влады́чню подо́бяся на Иорда́не, Феодо́сие. Кре́ст Спа́сов на ра́мена взе́м, поте́кл еси́ на гро́б Его́, я́коже еле́нь на исто́чники водны́я спаси́тельныя, всеблаже́нне Феодо́сие. Богоро́дичен: Чи́ны ужасо́шася а́нгельстии, Всечи́стая, и челове́ческая устраши́шася сердца́ о рождестве́ Твое́м. Те́м Тя́, Богоро́дице, ве́рою почита́ем.
Седа́лен, гла́с 8. Воздержа́нием, и боле́зньми, и моли́твами ду́шу твою́ украси́в боголе́пно, бы́л еси́ соприча́стник му́чеником, блаже́нне, и чуде́с вои́стинну да́ры прия́л еси́, е́же исцеля́ти неду́ги ве́рою чту́щих тя́. Те́мже и де́монов отгоня́я мно́жества, подае́ши исцеле́ния челове́ком благода́тию, богоно́се Феодо́сие, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти пра́зднующим ве́рою па́мять твою́. Сла́ва, и ны́не: Иорда́н струя́ми слу́жит, и Иоа́нн простира́ет ру́ку тле́нную, я́вльшуся Тебе́, Неви́диме, пло́тию ко креще́нию. Но о́в у́бо возвраща́шеся вспя́ть стра́хом, о́в же а́бие держа́ше с тре́петом Тя́, Нетле́ннаго. Вои́стинну А́гнец Бо́жий, Исто́чник присноживо́тный, исто́чники же, и моря́, и челове́ки освяти́в: Тро́ица бо просия́, свы́ше Сы́на Тя́ имену́ет Роди́тель, и Святы́й Ду́х снизхо́дит.
Пе́снь 4. Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка; те́м зову́ ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. В вода́х главы́ змие́в сокруши́л еси́, и Ду́хом, Сло́ве Бо́жий, обнови́л еси́ всего́ мя, челове́ка. Те́м вопию́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Прекло́ньшему главу́ Предте́чи, уподо́бився Христу́ покоре́нием и изря́дным смире́нием, о́тче Феодо́сие, на доброде́тели возше́л еси́ сто́лп непоколеби́мый. Де́ве и Ма́тери послужи́в Христа́ Бо́га, непобори́му благода́ть прия́л еси́ Ду́ха, о́тче Феодо́сие, и враги́ неви́димыя низложи́л еси́. Волхво́в тя́ сла́вный верте́п прие́мый, дароно́сца показа́ на́с ра́ди кре́щшемуся Христу́, ве́ру, Феодо́сие, и с наде́ждею любо́вь принося́ща. Страстьми́ Влады́ки Христа́ укрепля́емь, со́вестию любе́зною претерпе́л еси́ муче́ние, о́тче Феодо́сие, с те́мным боря́ся мироде́ржцем. Богоро́дичен: Зачала́ еси́ во утро́бе Твое́й безсе́менно Го́спода и Сего́ родила́ еси́, воплоще́нна, спаса́ющаго ми́р моли́твами Твои́ми. Те́мже Ти́ зове́м: ра́дуйся, Присноде́во Влады́чице.
Пе́снь 5. Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо Влады́ко, к светонача́льнику Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения, приведе́ние и́мамы. Возже́г у́м, И́же на́с в вода́х Обнови́вшаго, му́дре утверди́л еси́, низве́рженный поще́нием, пове́шеньми те́ло, всеблаже́нне Феодо́сие. Житие́ при́сно сме́рти положи́в поуче́ние, отыти́ же тща́вся к Я́вльшемуся на́с ра́ди пло́тию, себе́ сотвори́л еси́ гро́б, Феодо́сие. Сме́рть Христо́ву во́льную тво́й учени́к сла́вный Васи́лий, о́тче Феодо́сие, подража́я, но́вый обновля́ет гро́б, ра́дуяся. Богоро́дичен: Се́ во утро́бе, Богоро́дице Всечи́стая, Христа́ Бо́га па́че сло́ва име́ла еси́, я́коже Иса́ия прорече́, па́че естества́ же Сего́, Богороди́тельнице, родила́ еси́.
Пе́снь 6. Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́. Нетле́ние на́м дарова́л еси́, Христе́, в воскресе́нии Твое́м, те́мже Васи́лий, сла́вный уго́дник Тво́й, и у́мер, я́коже жи́в, явля́ется. Очища́яй ми́р креща́ется, мене́ ра́ди Бо́г челове́к по мне́ бы́в, Его́же во дву́х естества́х, Феодо́сие блаже́нне, пропове́дал еси́. Сла́дость весе́лия Христу́ Бо́гу, мироно́сиц сле́зы обра́щшему в ра́дость, Феодо́сие, то́ки сле́з твои́х иска́паша. Богоро́дичен: Милосе́рдия Твоего́ сподо́би мя́, Я́же Ми́лостивейшаго Сло́ва Ро́ждшая, Свое́ю кро́вию от тли́ челове́ки Изба́вльшаго.
Конда́к, гла́с 8. Насажде́н во дво́рех Го́спода твоего́, преподо́бными твои́ми доброде́тельми красно́ процве́л еси́ и умно́жил еси́ ча́да твоя́ в пусты́ни, сле́з твои́х ту́чами напая́емая, стадонача́льниче Бо́жий Боже́ственных дворо́в. Те́мже зове́м: ра́дуйся, о́тче Феодо́сие. И́кос: Челове́к у́бо естество́м бы́л еси́, о́тче, но яви́лся еси́ сограждани́н а́нгелов: я́ко бо безпло́тен, на земли́ пожи́в, му́дре, плотско́е все́ промышле́ние отве́ргл еси́. Те́мже и от на́с слы́шиши: ра́дуйся, отца́ благочести́ваго о́трасле; ра́дуйся, ма́тере благогове́йныя ве́твь; ра́дуйся, пусты́нный граждани́не всекра́сный; ра́дуйся, вселе́нныя свети́льниче многосве́тлый; ра́дуйся, я́ко от ю́ности после́довал еси́ Христу́; ра́дуйся, я́ко увяди́л еси́ плотски́я сла́сти; ра́дуйся, мона́шествующих хода́тай спасе́ния; ра́дуйся, уныва́ющих о́браз утеше́ния; ра́дуйся, мно́гия от ле́сти изба́вивый; ра́дуйся, то́ки чуде́с да́руя; ра́дуйся, о ни́щих попече́ние сотвори́вый; ра́дуйся, на́ш предста́телю и изба́вителю. Ра́дуйся, о́тче Феодо́сие.
Пе́снь 7. Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен. Струю́, попаля́ющую гре́х, и пла́мень, ороша́ющь челове́ческий ро́д, Го́споди, во Твое́м креще́нии совокупи́в, Сло́ве Бо́жий, превозноси́мый Бо́же, благослове́н еси́ и препросла́влен. Пе́щь Сотво́ршему Иорда́н, тебе́ сама́го, я́ко кади́ло, всесоже́гл еси́, преподо́бне, и пла́мень небе́сный, нело́жен о́браз Боже́ственнаго манове́ния прие́м, хра́м водрузи́л еси́, ду́ш спаси́тельный. Твои́ми воево́дствы Моисе́ева повину́ются, благода́ти я́вльшейся, преподо́бне: враги́ бо неви́димыя низложи́в, гра́д небе́сный насле́дуют твои́ лю́дие, всехва́льне. Струя́ми Погре́бшему гре́х тебе́ сама́го обита́лище сотвори́л еси́, Феодо́сие, богоуго́дное, хра́м созда́в, приноси́ти непреста́нную пе́снь законоположи́л еси́ многоязы́чными гла́сы. Отроко́в подража́я дерзнове́ние, мучи́теля огнедохнове́нное преще́ние укори́л еси́, му́дре предста́тельствуя по Це́ркви Христо́ве, о́тче Феодо́сие, ея́же ра́ди во́льно яви́ся пло́тию распина́емый. Богоро́дичен: Всечи́стое зача́тие, нетле́нное рождество́ Ты́ Еди́на показа́ла еси́, Де́ва пребы́вши: Бо́га бо зачала́ еси́, над все́ми Су́щаго, Чи́стая, Челове́ка бы́вша ве́рных на спасе́ние и избавле́ние.
Пе́снь 8. Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода. Пе́щь иногда́ в Вавило́не струи́ Иорда́нския изобрази́, Боже́ственным Креще́нием проти́вныя опаля́ющи, ве́рныя же ороша́ющи, пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода. Теле́сных страсте́й предызше́д пре́жде отше́ствия, Феодо́сие, от не́др земны́х во́д изыма́я, ю́ноши явля́ешися, зову́щу: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода. Бы́сть твои́х ру́к благослове́ние, во струя́х креща́ющагося Христа́ Боже́ственнейшее повеле́ние, невла́жней земли́ ро́днейшая вода́ и гре́ющее со́лнце: зерно́ бо во многопло́ден кла́с пшени́цы безсе́менно пита́шеся. Во мра́к мы́сленный Све́та Боже́ственнейшаго ты́ вше́д, Феодо́сие, и скрижа́ли пе́рстом Бо́жиим написа́в се́рдцу твоему́, благоче́стия уче́ния прине́сл еси́ ученико́м твои́м, кни́гу жи́зни, всеблаже́нне. Ве́ру тве́рду кровоточи́выя, о́тче, подража́вши жена́, ру́бищу косну́вшися, я́коже тма́, су́щим в тебе́ просвеще́нием неду́г отгна́ся, бы́л бо еси́ избра́ния сосу́д я́вльшемуся Христу́. Тро́ичен: Тя́, из Бо́га Бо́га ви́девше, теле́сне я́вльшагося Христа́ неизглаго́ланно, позна́хом у́бо Неви́димаго Отца́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го, зову́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода. Богоро́дичен: Ты́ Отцу́ Неразлу́чнаго, во утро́бе богому́жно Жи́тельствовавшаго, безсе́менно зачала́ еси́ и несказа́нно родила́ еси́. Те́м Тя́ спасе́ние все́х на́с ве́мы.
Пе́снь 9. Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем. Собо́ры пропове́дал еси́, богому́дре Феодо́сие, честны́х равночи́сленны Ева́нгелий Христо́вых, произволе́нием кро́вь му́ченическу прие́м ре́вностию, и му́ченик без кро́ве благоче́стия яви́лся еси́. Су́д непра́веднаго пра́ведно осуди́, за твое́ изгна́ние прогна́вш и ху́льными устна́ми нечести́вую ду́шу изъе́мш, жи́зни же лиши́вш жи́зни врага́, преподо́бне. Твоя́ помина́юще уче́ния, Феодо́сие, во двою́ существу́ Христа́ пропове́даем, две́ во́ли ве́дуще, есте́ственны, и де́йственны, и самовла́стны, в Бо́зе, кре́щшемся пло́тию. Тезоиме́нно дая́ние бла́го от Отца́ све́тов, ду́ш и теле́с вра́чь бы́л еси́, сне́дь оби́льна и питие́, и́же во гла́де та́ющих и жа́жди, и наги́х одея́ние, и па́дающих исправле́ние. Не преста́й ста́до твое́ назира́я, о́тче преподо́бне, и, твое́ помина́я обеща́ние, е́же я́ко наде́жди ко́твы непрело́мны привяза́хом ка́меню, ко Христу́ хода́тая тя́ иму́ще, Феодо́сие. Еди́ницу Тричи́сленную, Тро́ицу Единосу́щную правосла́вно пою́ще, ве́рнии, просла́вим, несеко́мо Пребоже́ственное Естество́ Трисия́нное, невече́рнюю Зарю́, еди́ну нетле́нную, Све́т на́м возсия́вшую. Богоро́дичен: Я́ко у́тро обрела́ся еси́ ра́ннее в жите́йстей но́щи, де́вства заря́ми облиста́ющи, Восто́к Со́лнца мы́сленнаго пра́вды на́м я́вльшая, Богома́ти Всечи́стая.
Свети́лен. Очи́стихомся све́тло, Христе́ мо́й, очище́нием Твои́м и ны́не пра́здничною ра́достию, Феодо́сия честна́го па́мятию, обогати́хомся, те́мже мона́шествующих веселя́тся чи́ни. Сла́ва, и ны́не: Яви́ся Спа́с Благода́ть и И́стина во струя́х Иорда́нских, и су́щыя во тме́ и се́ни спя́щыя просвети́л е́сть: и́бо прии́де и яви́ся Све́т Непристу́пный. | |
| |
Просмотров: 18 | |
Всего комментариев: 0 | |